21 Ekim 2010 Perşembe

AĞ SİSTEMLERİ

Masaüstü Bağlantısı ve Uzak Yardım
Başka bir bilgisayardayken başka bir diğer bilgisayara bağlanabiriz. Evden iş yerinizdeki bilgisayarınıza bağlanabilir gerekli işlemler yapabiliriz.Bunların hepsini Uzak Masaüstü ‘nü kullanarak yaparız. Uzak masaüstü, tek bir bilgisayarda birden çok kullanıcıların da etkin oturum açmalarına izin verir.İki yada daha fazla kişi aynı bilgisayara bağlanmış ise ikiside işlemlerini kolayca yapabilirler.
Uzak Masaüstü kullanmak için gereksinimlerİ şunlardır;
• Yerel Ağ veya Internet bağlantısı olan, Windows XP veya uyumlu bir bilgisayar.
• Ağ bağlantısı yada modem bağlantı yoluyla Yerel Ağ erişimi olan ikinci bir bilgisayar(Uzak Masaüstü bağlantısı yüklü olmalıdır)
• Uygun kullanıcı hesapları ve izinleri verilmiş olmalıdır.



Uzak Masaüstü'nü kullanmak için gereken ayarlar şunlardır;
• Uzak masaüstünü kullanmak için bilgisayarınıza uzak erişime izin vermeniz gerekir.
• Windows 2000‘de: Bilgisayar Yönetimi-Kullanıcılar ve Gruplar-Kullanıcılar da uzak erişim yapacak kullanıcının özelliklerinden uzak erişim sekmesinde uzak erişimi etkinleştir onay kutusu seçilir.
• Windows XP’de :Denetim masası – Sistem Uzak sekmesinde “Kullanıcıların bu bilgisayara uzaktan bağlanmasına izin ver” onay kutusunun seçili olması gerekir. (yönetici veya uzak masaüstü kullanıcıları dışındakiler uzak erişim yapamazlar)



Uzak Yardım (Windows XP)
Uzak Masaüstü ve Uzaktan Yardım aynı temel teknolojiyi kullanır, ancak bu özellikler arasında farklar vardır.Uzaktan yardım başka bir bilgisayar tarafından bilgisayarınıza bağlanıp gerekli sorunu çözmek bilgisayarınız denetleye bilir.
Uzaktan Yardım'ı başlatmak için;
Başlat Yardım ve Destek Uzaktan Yardım'ı kullanarak bir arkadaştan yardım al seçeneğinin onaylanması gerekir.

Hiç yorum yok: